نماد پردازی در متون مکاشفه ای میانه
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علامه طباطبایی - دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی
- نویسنده محمدرضا سلجوقی
- استاد راهنما سعید عریان مجتبی منشی زاده
- سال انتشار 1392
چکیده
در این تحقیق نماد های متون مکاشفه ای دوره ی میانه که عمدتآ آپوکالیپتیک هستند مورد بررسی قرار می گیرند و پیشینه ی تاریخی آنها و همچنین عوامل موثر در شکل گیری هر یک به طور مجزا تحلیل می شوند.این عوامل موثر در ایجاد نماد ها همچون وضعیت اجتماعی،ساختار ادیان مورد اشاره و همچنین تاثیر پذیری از ادیان و آیینهای دیگر نیز به طور جداگانه مورد کاوش قرار گرفته است.
منابع مشابه
نماد پردازی قرآنی در شعر معاصر فلسطین ( شخصیت یوسف (ع))
نمادها، همواره در دو حوزهی معناگرایی و تصویرآفرینی نقش پربار داشتهاند و همین دو خصلت ارزشمند ادبی سبب شده است تا نمادها در ساز و کار سرایندگی، به شکلی کارآمد مورد توجه قرار گیرند. شاعران نیز برای رهایی از ورطهی تاریک و ناپیدای شعارزدگی وگریز از هرگونه سانسور، راهی جز تمسک به نمادهای گوناگون نیافتند .بر همین اساس می توان گفت یکی از انگیزه های رویکرد شاعران معاصر فلسطین به سمبل(نماد)، بیان غی...
متن کاملگناهان مرگارزان در متون فارسی میانه
مرگارزان بر اساس متون فارسی میانه به گناهی اطلاق میشود که مجازات آن مرگ است. در فهرست پایههای گناه، مرگارزان سنگینترین گناه است. در چندین متن از فارسی میانه دربارۀ گناهان مرگارزان و مجازات آن سخن رفته است. در این میان، برخی فهرستی از گناهان مرگارزان را در یک بخش مستقل ارائه میدهند و در برخی نیز به طور پراکنده دربارۀ این گناه سخن گفته شده است. در این پژوهش، گناهان مرگارزانی که در متون پ...
متن کاملآسیبهای روانی و بهداشت روان در متون ایرانی میانه
AbstractObjectives: The present study was designed to trace the literature related to the history of psychopathology and mental health in Middle Persian manuscripts. Method: The method consisted of library research into the hand written manuscripts and the collection of Middle Persian (Pahlavi) texts dating back to some fifteen hundred years ago. Findings: The frequency of the term ravan (psyc...
متن کاملنماد پردازی در دیوان أمل دنقل
از نیمه ی دوم قرن 19 میلادی جریان های فکری و مکتب های ادبی متعددی در کشورهای عربی ظهور پیدا کردند. شاعران و ادیبان هر مکتب سعی داشتند با شیوه های بیانی مناسب، تجربیات عصر نوین را به مردم و جامعه منتقل سازند. لذا بسیاری از شاعران در اندیشه ی زبان و قالبی نو بودند که بتواند وقایع و تجربیات عصر نوین را منتقل سازد و آنها را از عواقب بیان صریح نیز محفوظ دارد. این زبان، زبان نمادین بود که شاعران برای...
15 صفحه اولنماد پردازی قرآنی در شعر معاصر فلسطین ( شخصیت یوسف (ع))
نمادها، همواره در دو حوزه ی معناگرایی و تصویرآفرینی نقش پربار داشته اند و همین دو خصلت ارزشمند ادبی سبب شده است تا نمادها در ساز و کار سرایندگی، به شکلی کارآمد مورد توجه قرار گیرند. شاعران نیز برای رهایی از ورطه ی تاریک و ناپیدای شعارزدگی وگریز از هرگونه سانسور، راهی جز تمسک به نمادهای گوناگون نیافتند .بر همین اساس می توان گفت یکی از انگیزه های رویکرد شاعران معاصر فلسطین به سمبل(نماد)، بیان غی...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علامه طباطبایی - دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023